23 Mart 2013 Cumartesi

Şişle örülmüş babet patik modelimin açıklaması

Herkese merhabalar efendim , sırasıyla  arşivde duran açıklamalı örgülerimide tekrar sizlerle paylaşmak istiyorum bu şık ve kolay patik modelimi bir çoğunuz görmüştü eminim ...

  Ören arkadaşlarım,,izleyenlerim, takipçilerimde oldu tabii:))ee hadi o zaman örmeyen kalmasın diyerek başlayalımmı?

                                   -BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM-








evet  arkadaşlar 3 veya 3,5 nolu şişimize 60 ilmek atıyoruz ve 3 sıra haroşa yani  (ters)örgü örüyoruz...



3 sıra haroşa ördükten sonra 23 ilmek örüp ortadan 14 ilmeği kesiyoruz ve yine 23 ilmek örüp bu sırayı tamamlıyoruz...


bir üst sıraya geçincede arkadaşlar yine başta 23 ilmeği örüp bu sefer kestiğimiz ilmekler vardı ya 14 ilmek tekrar şişimize atıyoruz yine 23 ilmeği sonda örüp toplam 60 ilmeğe tamamlıyoruz bu sırayı ,resimlerle inş daha açıklayıcı olur...




tekrar 3 sıra haroşa örüyoruz





şimdi canlarım 23 ilmeği yine sıranın başında örüp beyaz ipimizi bağlıyoruz renkli ilmeğin içinden bu sırada 5 tane ilmek çıkarıcaz resimlere dikkat edin lütfen,




soldaki renkli ipimizin olduğu ilmeği şişten çıkarmadan içinden sırasıyla 5 ilmek çıkarıyoruz birinci ilmeği çıkarıp şişin üzerine bir ip doluyoruz şimdi 2 ilmek oluştu


gördüğünüz gibi iki ilmek oluştu...



yine ilmeğimizin içinden batıp bir tane daha ilmek çıkarıyoruz etti 3 ilmek




yine şişe ipimizi doluyoruz etti 4 ilmek




son ilmeğimizide 5. ilmeğimizide aynı şekilde tekrarlayıp çıkarıyoruz bir ilmekten 5 ilmek çıkarmış oluyoruz resimler inş açıklayıcıdır...




                           


                                   beyaz ipimizle bu 5 li çıkardığımız ilmekleri  7 kere tekrarlıyoruz canlarım aralarında 1 renkli ilmeği yine haroşa(ters)örüyoruz...


işte böyle olucak...


evet arkadaşlar şimdi beyaz olan ipimizi ön tarafta düz olarak örücez 5 sıra düz olarak örülücek, renkli ipimizi yine haroşa örerek devam ettiricez resme bakın




evett  beyaz ipimizle bu şekilde 5 sırayıda örüp tamamladıktan sonra renkli ipimize geçip 8 sıra haroşa örüyoruz...



evettt canlarım yanlış hatırlamıyorsam simdi şişimizde 88 ilmek olması gerekiyordu, şimdi ne yapıyoruz patiğimizi ortalayıp iki şişimizede 40 ilmek sayıyoruz ortada 8 ilmeğimiz sabit olarak kalıcak ve tabanını örürken hem sağ tarafından hemde sol tarafından birer ilmek alıp keserek devam edicez ayrıntılı resimlerim geliyor inceleyin lütfen:))



burada patiğimizin ön tarafında yani düz yüzündeyiz iğne taktığım iki ilmeğide yani 8. ilmekle yanındaki ilmeği yine ters olarak alıp kesiyoruz kesme işlemi bu şekilde gidiyor...





bakın bu resimde sağdan sola doğru kesme işlemini bu şekilde yapıyorum çünkü burası patiğin iç kısmı oluyor bu şekilde kesme yapınca patiğin düz yüzünde ters olarak kesilmiş görüntüsü veriyor yani patiğimiz haroşa örgü olduğu için uygun oluyor bu kesme işlemi anlatabilyormuyum...







 arkadaşlar ben bu patiği nette gördüğüm zaman bu kadar ayrıntılı bir şekilde ne açıklaması nede resimleri vardı. hatta tabanıyla ilgili hiç bir resim yoktu ben biraz deneme yanılma usulü yaptım.bana göre nasıl muntazam olduysa sizlerede o şekilde açıklama yapıyorum...







evet anlattığım gibi tabanını bu şekilde hem sağ taraftan hem sol taraftan keserek ilerliyoruz...



evett işte tabanımız bitti ama daha topuğumuz duruyor az kaldııı canlarım :))




yine dikkat ederseniz ortada 8 ilmeğimiz var bu sefer ne yapıyoruz kızlarr topuğumuzun her iki yanındanda şişimize ilmek alıp iki ilmeği bir kesiyoruz resimlerrrrr gelsinnnnn:))



patiğimizin topuğuda yavaş yavaş bu şekilde tamamlanıyor,boş olan şişle kenarlardan ilmek kaldırıyoruz arkadaşlar dikkat edin...







 en üst ve son sırada 8 ilmeğimizide kesip patiğimizi bitirmiş oluyoruz







evett arkadaşlar şimdi son bir işlem kaldı oda güzel patiğimize biraz daha süslü bir hava vermek için etrafını tığlamak,

ben orjinaline sadık kalarak bu şekilde tığladım basit gerçi ama farklı şekilde tığlanan patiklerde vardı bu birazda sizin zevkinize kalmış tabii,ben iki zincir çekip battım ve patiğimin bu kısmındaki tığlama yerinide ayrıntılı olarak çekip ekliyorum.

dikkat edin lütfen iki zincir çekip patiğe ekliyorum ve tığımla beyaz ipimizle ördüğümüz 5 ilmek çıkardığımız yere yuvaya batarak burdan uzunca beyaz ilmek çıkararak patiğimi tığlamış oldumm resimler açıklayıcıdır inşş...

hadi bakalım örmek isteyen tüm arkadaşlarıma kolaylıklar diliyorum takıldığınız sormak istediğiniz   bir yer olursa ben buradayım:))buradan veya mail adresimden bana ulaşabilrsiniz 

selamlar sevgiler


Etiketler:

56 Yorum:

saat: 24 Mart 2013 01:08 , Blogger Arzu'nun hobileri dedi ki...

ellerine sağlık canım.bu patikten ben henüz yapmadım .en kısa zamanda örmeyi istiyorum.paylaşımın için çok teşekkürler.sevgilerimle canım.

 
saat: 24 Mart 2013 07:25 , Blogger hanife dedi ki...

Dönmenize çok sevindim sizden patik örneği alıp yapmıştım çevremde çok beğenildi daha yapmak istediğim çok örnek var...
Sevgiler selamlar...

 
saat: 24 Mart 2013 23:56 , Blogger TATESAL dedi ki...

Patiğin modeli çok güzel açıklaması da harika olmuş,güzel bir hafta diliyorum arkadaşım,herşey gönlünce olsun....

 
saat: 25 Mart 2013 04:09 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim arzucum,çok kolay ve şık bir patik canım muhakkak dene:))sevgiler

 
saat: 25 Mart 2013 04:10 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim hanife hanım,ne güzel sizinde ellerinize sağlık güzel bir süpriz yine var bugün yarın bakalım neee:))selamlar sevgiler

 
saat: 25 Mart 2013 04:11 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim tülin hanım bende size ve tüm arkadaşlarıma güzel bir hafta diliyorum,beğendiğinize sevindim sağolun eksik olmayın ,selamlar sevgiler

 
saat: 25 Mart 2013 09:43 , Blogger comet70 dedi ki...

emeklerine sağlık ablacım

 
saat: 5 Nisan 2013 22:58 , Anonymous Adsız dedi ki...

çok güzel açıklamışsınız. hiç zorlanmadan öreceğim.elinize,emeğinize sağlık

 
saat: 12 Haziran 2013 09:56 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim funda ablacım,sevgiler

 
saat: 12 Haziran 2013 09:57 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşım ismini yazmamışsın bu arada:))her zaman beklerim sağol eksik olma sizede kolay gelsin canım,sevgiler

 
saat: 29 Haziran 2013 01:48 , Blogger Елена dedi ki...

Класс!!!!!!!!!!!!!!Спасибо за мастер класс!!!!!!!!!!!Обязательно свяжу.

 
saat: 6 Eylül 2013 10:23 , Blogger Unknown dedi ki...

güzel olmuş ben sepet modeli patiğin yapılışını paylaşırsanız sevinirim

 
saat: 8 Eylül 2013 07:08 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim Havva hanım sepet modeli derken hangisi acaba anımsayamadım şimdi üzgünüm:((sevgiyle kalın

 
saat: 6 Kasım 2013 12:29 , Anonymous Adsız dedi ki...

60 ilmek derken acaba çift olarak mı yoksa tek olarak mı diyosunuz

 
saat: 7 Kasım 2013 04:59 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhaba arkadaşım 60 ilmek derken tek olucak çift değil ,verdiğim sayılar 37 veya 38 numara ayak ölçüsüdür

 
saat: 7 Kasım 2013 12:03 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar ben beyaz olan kısmı yapamadım nasıl yapıcam acaba tek bir ilmekten 5 tane mi çıkarıyoruz acaba yoksa 5 tane ilmek mi örücez ? Bana o kısmı anlatabilir misiniz acaba modeli çok beğendim yapmak istiyorum :( ? yukardaki bilgi içinde teşekkür ederim :)

 
saat: 7 Kasım 2013 12:05 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bide başta 23 ilmek örüyorduk ortada 14 ilmek kalıp yine 23 ilmek düz mü örüyoruz acaba

 
saat: 21 Kasım 2013 03:38 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhabalar arkadaşım ,evet bir ilmekten 5 ilmek çıkarıcaksın resimlerle aslında detaylı açıkladım ,kolay gelsin

 
saat: 27 Kasım 2013 00:32 , Blogger Unknown dedi ki...

merhabalar,ayrintili bilginiz icin cok teşekkur ederim.ALLAH RAZİ OLSUN ! Lutfen soyleyin kizima patik ormek istiyorum,ayak ölçüsü 31,40 ilmek alsam yeterlimi?önceden teşekkür ederim.

 
saat: 27 Kasım 2013 00:44 , Blogger Unknown dedi ki...

gunaydin! cok teşekkurler

 
saat: 3 Aralık 2013 12:00 , Blogger Türkan dedi ki...

https://www.facebook.com/turkanaozgu?ref=hl sayfamda paylaştım , beklerim..

 
saat: 9 Aralık 2013 00:24 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhaba günel hanımcım,amin canım ALLAH sizlerdende cümlemizdende razı olsun inş,ben bu verdiğim sayıları 38 numara için vermiştim ama bir deneyin bakalım, henüz daha küçük numara için örmedim ama olur sanırım,kolay gelsin canım sevgiler

 
saat: 9 Aralık 2013 00:24 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhaba Türkan hanımcım ilk fırsatta uğrayacağım canım,sevgiler

 
saat: 13 Aralık 2013 03:35 , Blogger fenerbahçe dedi ki...

merhaba ben bu patikten yapıyorum çok tşk ederim anlatımız için

 
saat: 27 Ocak 2014 04:53 , Anonymous Adsız dedi ki...

ALLAH RAZI OLSUN ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ ELİNİZE DİLİNİZE SAĞLIK .......

 
saat: 4 Şubat 2014 05:12 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba suzan hanim, size bir sorum olacak.. ben bu patigi yapmaya basladim ama ip ekleme islemi nasil oluyor. yani beyaz ipligi mor iplige nail eklediniz ve aralarda nasil kullaniyorsunuz? benim beyaz rengim ters tarafinda duz oldu, duz tarafinda ters gibi oldu..ben nerede hata yapmis olabilirim??

 
saat: 8 Şubat 2014 05:33 , Blogger Unknown dedi ki...

suzan hanım güzel bir anlatım emeğinize sağlık

 
saat: 15 Mart 2014 06:50 , Anonymous şükran dedi ki...

İlk defa örgü örüyorumda tabqn kısmını cözemedm bi türlü 8 kalmıyor yardmcı olursanız

 
saat: 17 Mart 2014 04:36 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Merhabalar ,rica ederim kolay gelsin

 
saat: 17 Mart 2014 04:37 , Blogger suzan hobi dedi ki...

ALLAH sizlerdende cümlemizdende razı olsun ,sağolun eksik olmayın ,rica ederim kolaylıklar diliyorum

 
saat: 17 Mart 2014 04:39 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Merhabalar arkadaşım,beyaz ipliği kullanmadan önce diğer mor ipliğe bağladım, aslında resimleri detaylı incelerseniz yazmıştım,modelin ön yüzünde ilmek çıkarıyoruz o beyaz kısımları yaparken, ön yüzde olmamız gerekiyor canım,kolaylıklar diliyorum

 
saat: 17 Mart 2014 04:40 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Teşekkür ederim Pınar hanımcım ,sağolun eksik olmayın canım

 
saat: 17 Mart 2014 04:42 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Şükran hanım detaylı anlatığımı düşünüyorum biraz daha dikkatli okursanız, bakın üstteki resimlerin altında açıklama gayet anlaşılır,kolay gelsin

 
saat: 12 Mayıs 2014 10:07 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba suzan hanım bende ormeyı denedim ama cok kucuk oldu bu patik neden acaba sayıya tam uydum ama olmadı cocuk patigi kadar anca oldu acıklama yaparsanız sevinirim simdiden tşkler...

 
saat: 13 Mayıs 2014 00:04 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhabalar arkadaşım,acaba eliniz sıkımıdır örgüde ,aklıma ilk gelen bu oldu yoksa verdiğim sayılarla bu kadar küçük olmaması gerekir, keza ben 38 numara giyiyorum ve bana gayette rahat olmuştu ,eliniz sıkı ise bir dahaki sefere bir numara büyük şişle deneyin canım umarım olur,kolay gelsin sevgiler

 
saat: 26 Haziran 2014 09:54 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba ben cemile sayfanı çok beğendim çok güzel modeller var sizden b,r şey rica edecem bebek patik lleri battaniye lerinin ve bayan babetlerin yapımını ve modelleri ni paylaşır mısın şimdiden teşekkürler ellerine saglık


 
saat: 22 Ekim 2014 21:27 , Blogger Unknown dedi ki...

Suzan hanim cok istedim yapmayi tabanda problem yasiyorum 8 nasil kaldi tabanda kesme islemini anlatirmisiniz

 
saat: 23 Ocak 2015 05:41 , Blogger Ольга dedi ki...

Прекрасные тапочки!!! Большое спасибо за описание!!!
http://vyazanyidomik.blogspot.ru/2015/01/suzan-hobi-2-1.html

 
saat: 3 Ağustos 2015 01:26 , Blogger sinefocus dedi ki...

Babet modelleri ile ilgilenirken bloğunuzu keşfettim Babet çeşitleri derken Paylaşımlarınız harika buldum ve beğeni ile takip ediyorum.
http://babetto.net/
Babet Modelleri

 
saat: 29 Ocak 2016 14:39 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba ben yapi yorum ama beyazin arka sinda kahverengi ip boş gidiyor m

 
saat: 4 Şubat 2016 13:19 , Anonymous Adsız dedi ki...

Ben dediginiz gibi yapiyorum daha bitmedi biraz kucuk geldi gozume sokmek istemedim bitince duzelirmi

 
saat: 14 Şubat 2016 07:38 , Blogger Unknown dedi ki...

Guzelmis elinize saglik😃😃😃

 
saat: 17 Şubat 2016 07:57 , Blogger Unknown dedi ki...

ben uzun zamandır bu kadar ayrıntılı anlatılan patik modeli arıyordum. Gerçekten size çok teşekkür ederim. çok güzel anlatmışsınız :)

 
saat: 11 Mart 2016 11:25 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Suzan hanim ben sizin ördüklerinizi çokçok beğeniyorum ve çok sayıda da yaptım sizi herkese öneriyorum emeğine sağlık tşk ederim :)

 
saat: 11 Mart 2016 11:28 , Blogger Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık

 
saat: 23 Mart 2016 07:43 , Blogger ecem dedi ki...

Ilmekler çift olarak mı sayılacak yoksa tek mi

 
saat: 16 Ağustos 2016 23:35 , Blogger Unknown dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız. Teşekkür ederim. İlk patiğimi ördüm.

 
saat: 16 Ağustos 2016 23:36 , Blogger Unknown dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız. Teşekkür ederim. İlk patiğimi ördüm.

 
saat: 27 Kasım 2016 23:55 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Suzan hanım bu patiği yapmak için bir haftadır uğraşırım nihayet sizin tarihinizi buldum 😊 tabanda kesme yaparken sadece tersten örerken mi kesicez onu anlamadım yardımcı olursanız sevinirim facebook sayfanız varsa onuda yazarmısınız tşkler

 
saat: 26 Ocak 2017 07:09 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba iyi akşamlar. Bu patiği üç kez ördüm söktüm aynı sayıyı yapmama rağmen küçük oluyor ya. 60 ilmek tek mi çift mi bir türlü yapamadım ben

 
saat: 3 Şubat 2017 05:39 , Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerinize saglık Suzan hanım çok güzel anlattmışsınız çok teşekkürler patikte ip olarak hangi markayı tavsiye edersiniz zehra

 
saat: 4 Şubat 2017 13:03 , Blogger Unknown dedi ki...

Cok faydalandik. Teşekkür ederiz

 
saat: 6 Şubat 2017 11:20 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim gerçekten çok açıklayıcı anlatmışsınız bende sayenizde ilk patiğimi ördüm :)

 
saat: 6 Şubat 2017 11:20 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim gerçekten çok açıklayıcı anlatmışsınız bende sayenizde ilk patiğimi ördüm :)

 
saat: 20 Nisan 2017 12:46 , Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik cok güzel anlatmissiniz

 
saat: 16 Ekim 2017 00:59 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba ben 10 yaşındaki kızım için bu modelden yapcam kaç imlekten başlamam lazım

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa