26 Mart 2013 Salı

Bayram şekeri gibi bir lif ve tabikiii açıklaması:))

Merhabalar sevgili dostlarım,takipçilerim   şirinmi şirin ,şekermi şeker bu güzel  lif modelinin açıklamasını yapmak için  hazır bulunmaktayım efenim:)) bu liften bir kaç tane ördüm tabii, hem kolay hemde  değişik bir model ee hadi bakalım sizlerde alın tığları ipleri başlayın artık örmeyen kalmasın efendimm:))


                                      -BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM-
         



Evet  lifimize  bir fıstık yaparak başlıyoruz,fıstıklarınız benimki gibi birazcık dolgun olsun isterseniz 3 seferde çekmenizi öneririm arkadaşlar,


tekrar bir fıstık yaptım,parmağımla gösterdiğim yere hemen ilk fıstığın dibine  yine bir fıstık yapıcam,


işte böyle,


iki fıstığıda güzelce sıktım,


mavi ipime geçtim daha doğrusu (turkuaz),


onunlada bir fıstık yapıp sıktım,


                                                 ikinci fıstığıda yapıp,



yine aynı yere ilk mavi  fıstığın dibine 1 fıstık daha yapıp ikisini birden çektim,


                                 arada bir veya iki zincir çekiyoruz ,eğer lifiniz  kasarsa, eliniz sıkıysa
                                                     iki zincirde çekebilirsiniz arkadaşlar,




  diğer beyaz fıstığın tepesine  batıyoruz,   bir fıstıkta oradan çekip sıkıyoruz,  
                                     



evet gördüğünüz gibi yine aynı şekilde  üç fıstıkta mavi renkle ördüm,


şimdi bir üst sıraya geçicez ,geçicez  ama nasıl,  bu kısımları çokkkk detaylı resimleyip anlatmaya çalıştım arkadaşlar:))tığımla beyaz ilmeğimi uzunca tabii çekerek alıyorum ve bu şekilde mavi  ipimle olan ilmeğin içinden geçirerek mavi ipimi sıkıca çekiyorum, 


işte böyle,



                                               yine aynı işlemler,





bu sıramızda bitti,


      evett şimdi pembe ipimize geçtik,aslında arkadaşlar bu lif modeli sevgili,
    evren arkadaşımın modeliydi o orjinalinde iki renkle örmüştü ama ben                                                 evde elimde kalan azıcık lif iplerinide bu şekilde düşünerek değerlendirdim çokda şeker oldu ama öyle değilmi:))



evet pembe rengimlede  sıra başına kadar gittim,


                                              bir üst sırada yine beyaz ipimle gittim,



                             şimdi mavi ipime geçicem ama nasıl geçeyim,o bayağı aşağıda kaldı:)) deneme yanılma bir şekilde çözüm buldum:)) tığımla gösterdiğim yerden mavi ipimi çektim,
                             



hımm bu kısımda resim çekmemişim ok işareti ekleyerek düzenledim:))
 yine ok işaretiyle gösterdiğim yere tığımla girip mavi ipliği bu şekilde yukarıya 
                                         taşıyorum ve sabitleyerek üste çıkıyorum,:))

                                       


                          işte böyle bunlar ufak tefek detaylar ama ben bolca resimleyerek açıklamaya çalıştım ,




lifimizin kenarı böyle olmayacak tabiki arkadaşlar, onun içinde güzel bir tığlama şekli düşündüm fikrim geldi merak etmeyin kızlarr:))



evet arkadaşlar 19 fıstık olana kadar lifimizi bu şekilde artıra artıra ortaladık:))eee şimdi ne yapıcaz eksiltme sıralarına geçicez hadi bakalım bir dünya resimde o bölümde çektim:))





    pembe ipime sıra geçtiği için yine yukarı çektim ipimi,vee bir örümcek yaptım
                             
                                           




                                  işte görmüş olduğunuz yere aralarda çektiğimiz o bir veya iki zincir olan kısma
                                          sabitliyoruz,
                                   




                                    sıra sonuna kadar gidiyoruz ,





                                 
                                önce beyaz ipimi tığımla çekip gördüğünüz yere sabitledim, burada örümcek çekmiştim                
                                         sanırım,



tekrar bir örümcek çekip pembe ipimle olan ilmeğin içinden geçirerek sıktım,

       


sırada beyaz sıramız var yine aynı işlemler ,resimler inş yararlı olur ,




işte bu şekilde eksiltmeleri yapıyoruz Facebook sayfamda arkadaşlarım bu kısımda nasıl eksiltmelere geçiceklerini sormuştular,sizlerinde gördüğü gibi gerçekten kolay bir lif modeli,






                                  evet sıra sıra artık lifimiz yavaş yavaş tamamlanıyor, hımm unutuyordum
                                           kenar oyamızıda açıklayıp perdeyi kapatalım artık:))



evet arkadaşlar lifimiz bittikten sonra acaba nasıl bir kenar oyası yapmalıyım diye düşünürken bu şekilde etrafını geçmeyi uygun buldum çokda hoş oldu,tabiki sizlerin zevkine kalmış bu kısım ama ben yinede nasıl yaptığımı açıklıyayım üç ipide bir yürüttüm:))sırasıyla beyaz ipliğimle üç pıpırcık yaptım,



                              pembe ipime geçtim onu beyaz ilmeğin içinden geçirerek beyaz ipimi  sıkıca çektim, pembe rengimle üç pıpırcık yaptım ,



bu şekilde,


sonra mavi,


                                             gördüğünüz gibi bakın üç renkde aradan yürüyor:))



                                                    bu şekilde lifimin etrafını tığladım canlarım,






işte şekerler bitti :))






diğer turuncu renkli olan lifimide ekledim yukarıda, dilediğiniz renkleri ,birbirine uyumlu renkleri kullanırsanız çok hoş lifler olucağına eminim herkese kolay gelsin efendim her zamanki gibi  bana sormak istediğinz  bir şey olursa buradan ,mail adresimden,yada face sayfamdan ulaşabilrsiniz:)))


Etiketler:

58 Yorum:

saat: 26 Mart 2013 17:23 , Blogger comet70 dedi ki...

emeklerine sağlık ablam elim boşalınca patik ve liflere geçicem kısmetse tunus işi patiği çok istiyorum biliyosun bi nasip olmadı

 
saat: 26 Mart 2013 23:48 , Blogger nefise güner dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım süper olmuş renkler harika :)

 
saat: 27 Mart 2013 00:20 , Blogger resim defterimm dedi ki...

2 rengide birbirinden tatlı olmuş :) Elinize sağlık

 
saat: 27 Mart 2013 00:51 , Blogger Unknown dedi ki...

Bom dia.
Adorei esse pontinho e a conjugação das cores.
Você executou um belo pap, muito bem explicado.
Obrigada, por partilhar.
Beijos e um abraço.
Isa

 
saat: 27 Mart 2013 01:05 , Blogger suzan hobi dedi ki...

iyi günler Isabel çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim,sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 01:06 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim resim defterim:))iadei ziyaretinize geldim bende harika çok, çok şeker bir bloğun var canım kolaylıklar diliyorum bende,sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 01:07 , Blogger suzan hobi dedi ki...

çok teşekkür ederim canım evet renkler cıvıl cıvıl oldu bu lifte bende çok beğendim:))sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 02:19 , Blogger ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Canım anlatımın harika olmuş ellerine sağlık liflerde çok güzel.Sevgiler.

(Fotoğraflarını link olarak mı yoksa dosyadanmı yüklüyorsun canım. eğer dosyadan sa bir önerim olacak nacizane)

 
saat: 27 Mart 2013 02:40 , Blogger Unknown dedi ki...

very beautiful thanks for sharing the tutorial
love
maria
mscreations27/blogspot.com

 
saat: 27 Mart 2013 03:32 , Blogger Bak Bu Harika dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın. Bloğunu izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com

 
saat: 27 Mart 2013 07:15 , Blogger suzan hobi dedi ki...

çok teşekkür ederim ablacım,canım bu fotoğrafları dosyadan yüklüyorum malum eski paylaşımları sildiğim için blogdan, tekrar arşivi kurcalayıp dosyaları gözden geçiriyorum:))ama çok merak ettim ablam paylaşırsan sevinirim ,sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 07:17 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhaba Maria,hoşgeldin bloğuma rica ederim, çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim,sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 07:18 , Blogger suzan hobi dedi ki...

hoşgeldiniz çok teşekkür ederim, bende en yakın zamanda iadei ziyaretinize geliyorum o zaman:))sevgiler

 
saat: 27 Mart 2013 10:22 , Blogger mavilale dedi ki...

ellerine emeğine sağlık suzan çok güzel bir lif eklediğin iyi oldu benimde yapmak istediklerimin arasında

 
saat: 27 Mart 2013 10:32 , Blogger ev kuşu dedi ki...

ellerinize emeğinize sağlık, çok güzel bi lif olmuş gerçekten...
bloguma yorum bıraktığınız için çok sağolun..
ben de sizin takipçiniz olmak isterim..
çok güzel açıklayıcı anlatımlar var blogunuzda...
hayırlı geceler diliyorum:)

 
saat: 28 Mart 2013 13:25 , Anonymous gülay dedi ki...

ellerine sağlık, lifleri kaç numara tığla örüyorsun

 
saat: 29 Mart 2013 04:05 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim zeynep hocam kolaylıklar diliyorum canısı,sevgiler

 
saat: 29 Mart 2013 04:06 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhabalar ev kuşu, bende çok teşekkür ederim hem ziyaretiniz hemde güzel yorumunuz için, sağolun eksik olmayın görüşmek dileğiyle, sevgiler

 
saat: 29 Mart 2013 04:07 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim gülay hanım ben liflerimi 0 numara tığla örüyorum canım ,farklı farklı tığlar denedim ama bunda karar kıldım:))sevgiler

 
saat: 7 Nisan 2013 11:40 , Blogger Unknown dedi ki...

bundan iyisi şamda kayısı bu kadarmı güzel anlatılır .sağ olun...

 
saat: 7 Nisan 2013 15:54 , Blogger suzan hobi dedi ki...

sadiye hanımcım teşekkür ederim:))bir faydam dokunmuşsa ne mutlu bana,sevgiler

 
saat: 7 Nisan 2013 15:58 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim funda ablacım,olsun ablam yaparsın inş müsait olduğun zaman sağlık olsun yeterki,sevgiler

 
saat: 8 Nisan 2013 00:02 , Anonymous Adsız dedi ki...

suzan abla blogunu çok seviuorum çünkü ayrıntılı anlatıyorsun ne biliyorsan anlat bizlere takib ediyor ve arşivliyorum dosyaları sevgilerimle

 
saat: 1 Mayıs 2013 21:55 , Blogger flower dedi ki...

suzan ellerine sağlık çok güzel olmuş:))))
dün bende ördüm sayende çok güzel açıklamışsın emeğine sağlık ama benimki birazcık yamuk oldu başta çok eğlenerek ördüm ve rengarenk örmeyi düşünüyorudum ama bitince fikrim değişti acaba nerde hata yaptımda yamuk oldu lifim:((((

 
saat: 2 Mayıs 2013 03:53 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim canım adını bağışlamamışsın:)) sağol eksik olma,sevgiler

 
saat: 2 Mayıs 2013 03:55 , Blogger suzan hobi dedi ki...

çiçekcim teşekkür ederim güzel arkadaşım rica ederim ,acaba eksiltme sıralarındamı oluştu bir hata? ondan kaynaklanabilir ama hiç canını sıkma canım, sen daha güzellerini ördün eminim bunuda sorunsuz örürsün, resimlersen anlarım nerde bir sorun var forumda bir ekle bakalım bakayım canısı:))sevgiler

 
saat: 1 Haziran 2013 03:20 , Blogger Nuran er dedi ki...

sevgili suzan hanım anlatımınız çok güzel olmuş.ilk fırsatta deneyeceğim.ben de bir lif örneği anlatmaya çalıştım ama sizin kadar başarılı olamadığımı anladım acemilik olsun ben de zamanla öğrenirim artık. sevgiler bana da beklerim

 
saat: 2 Haziran 2013 03:08 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Nuran hanımcım hoşgeldiniz öncelikle,çok teşekkür ederim hiçde öyle haksızlık yapmayın kendinize bloğunuza baktım bayıldım açıkladığınız life inş bende örmeyi çok isterim :))selamlar sevgiler

 
saat: 24 Haziran 2013 07:22 , Anonymous lif modelleri dedi ki...

ellerinize sağlık.anlatım ne sabırlısınız bravo

 
saat: 17 Temmuz 2013 16:00 , Blogger nisamla dedi ki...

harika olmş renkelrine de bayıldımm elinize sağlık

 
saat: 19 Temmuz 2013 14:45 , Blogger suzan hobi dedi ki...

teşekkür ederim sevgili lif modelleri detaylı anlatmaya çalışıyorum belki örgüyle henüz tanışmamış yada yeni başlayan dostlarım olursa diye:))sevgiler

 
saat: 19 Temmuz 2013 14:49 , Blogger suzan hobi dedi ki...

çok teşekkürler sevgili nisamla hoşgeldiniz bu arada bloğuma ,beğendiğinize sevindim ,selamlar sevgiler

 
saat: 26 Temmuz 2013 04:16 , Anonymous lif dedi ki...

ellerinize sağlık anlatım ve emeğiniz için teşekkür ederim

 
saat: 26 Temmuz 2013 07:14 , Blogger suzan hobi dedi ki...

ben teşekkür ederim arkadaşım sağol eksik olma rica ederim,sevgiler

 
saat: 28 Eylül 2013 11:14 , Blogger meral dedi ki...

eline emegine saglık renklerde süper sen zaten öylesin :))

 
saat: 1 Ekim 2013 04:14 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Suzan Hanım. Mail gönderdim ama size iletilmedi herhalde. Sizinle içerik yazarlığı hakkında görüşmek istemiştim. Mail adresiniz nedir acaba.

 
saat: 2 Ekim 2013 08:06 , Blogger suzan hobi dedi ki...

çok teşekkür ederim Meral hanım estf efendim ben öyle güzel sözler karşısında inanın utanırım:))güzel gören gözlerinize, yüreğinize sağlık ,sevgiyle kalın

 
saat: 2 Ekim 2013 08:09 , Blogger suzan hobi dedi ki...

merhabalar adınızı belirtmemişsiniz ama öyle herhangi bir mail gelmedi bana maillerimi sık sık kotrol ediyorum çünki,bloğumda sağ üst köşede mail adresim var ordan ulaşabilrsiniz,saygılar

 
saat: 6 Aralık 2013 13:36 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Suzan Hanım İpinizin Markasını Ögrenebilirmiyim

 
saat: 22 Aralık 2013 10:33 , Anonymous Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş


 
saat: 25 Aralık 2013 12:15 , Blogger MERCEDES DIAZ dedi ki...

GRACIAS.........MUY BONITO

 
saat: 3 Şubat 2014 09:43 , Anonymous esma dedi ki...

Ellerine saglik abla bende düşünüyodum napsam diye senin tarifin harika oldu tesekkurler...

 
saat: 3 Şubat 2014 17:08 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben sitenizi yeni keşfettim ellerinize saglık harikalar artık takipteyim

 
saat: 17 Şubat 2014 04:28 , Blogger Unknown dedi ki...

annem denedi harika oldu çok teşekkürler

 
saat: 13 Nisan 2014 09:45 , Blogger Nmat salem dedi ki...

جميل جدا شكرا لك

 
saat: 12 Temmuz 2014 00:24 , Anonymous Adsız dedi ki...

anlatım çok güzel lifde güzel olmuş elinize sağlık

 
saat: 12 Temmuz 2014 08:21 , Anonymous Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok faydanız dokundu allah razı olsun

 
saat: 12 Ağustos 2014 02:28 , Blogger aysegulcebiseyler dedi ki...

Ellerine saglik suzan hanimcim bayildim bu modele.tam benlik olmus zira bir koca poset artmis lif ipim or bizi diye bekliyor, napsamki bunca parca pincik ipi diyordum, bu modeli tuttum yani;))
Canim birde sorum var lutfen hangi markanin iplerini kullaniyorsun yazarmisin, benim bulundugum yerde sadece tek tuhafiye varve anlasmasi geregi sadece kartopu yunlerini satiyormus, baska marka getirmiyor, fakat ben hic memnjn degilim cunku naylon orani fazla diyemi bilmem yunler cok kircilli, bir tuhaf oluyor, oruyorsun soyle kendini gostermiyor, orerken ipin bir bolumu ince, birazi daha kaba dokumlu oluyor...
Senin liflerine bakiyorum iplerin o kadar tane tane ve yumusacik duruyorki sormadan gecemedim, umarim gorurde cevallarsin, sevgiler canimmm

 
saat: 14 Ağustos 2014 01:30 , Blogger suzan hobi dedi ki...

Ayşegülcüm canım evet bu model tamda öyle kenarda köşede kalmış artık iplerle örülebilecek bir model canım:) tatlım ben nako bonbon , lif ipleriyle örüyorum genelde ipindende memnunum ,kolaylıklar diliyorum sevgiyle kal

 
saat: 5 Eylül 2014 09:02 , Anonymous lif modelleri dedi ki...

çok guzel modeller saolun

 
saat: 10 Kasım 2014 23:37 , Anonymous Adsız dedi ki...

Harikaydi super aciklama ellerinize saglik

 
saat: 9 Şubat 2015 08:01 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhabaa ellerinize saglik :)
Kenarlarini nasil yaptniz aciklayabilirmsnz ?

 
saat: 9 Şubat 2015 08:05 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhabaa ellerinize saglik :)
Kenarlarini nasil yaptniz aciklayabilirmsnz ?

 
saat: 12 Ocak 2016 04:23 , Blogger Unknown dedi ki...

Suzan Hanım ben bu tığ işlerinden pek anlamam evde kendi kendime internetten bakarak bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Bu model hem çok güzel hem de detaylı bir şekilde anlatmissiniz. Ördüm çok da güzel oldu çok da çabuk bitti Paylaştığınız için teşekkür ederim

 
saat: 12 Ocak 2016 04:41 , Blogger Unknown dedi ki...

Suzan Hanım ben bu tığ işlerinden pek anlamam evde kendi kendime internetten bakarak bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Bu model hem çok güzel hem de detaylı bir şekilde anlatmissiniz. Ördüm çok da güzel oldu çok da çabuk bitti Paylaştığınız için teşekkür ederim

 
saat: 22 Haziran 2016 12:43 , Anonymous Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim Suzan hanım,nette gördüm bu modeli başlayamamıştım sayende örüyorum ellerine sağlık

 
saat: 5 Aralık 2016 04:40 , Blogger Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık Suzan ablacım. Peki arası kaç zincir çekiliyor?

 
saat: 5 Aralık 2016 04:41 , Blogger Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık Suzan ablacım peki arası kaç zincir çekiliyor bütün sırada aynı mı?

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa